Het is duidelijk te zien hoe nauw maatschappelijke
betrokkenheid is bij een hoge kwaliteit van content die weer terugverwijst naar je website , maar wat is de meest effectieve tactiek van marketeers bij het
inzetten voor hoge betrokkenheid en interactie op social media ?
Publiek Acquisitie : Een marathon , geen sprint
Als het gaat om het zien van succes met sociale , moet je jouw beschikbare publiek ontwikkelen met
deelbare inhoud , uitstekende sociale customer care , en de zichtbaarheid van je promoties. Echter, het is belangrijk om niet te veel nadruk te leggen op
zelfpromotie.
Bedrijven die gebruik maken van social media voor louter
self- promotionele doeleinden zal nooit een betrokken publiek laten groeien op
de lange termijn , omdat ze niet voorzien van waardevolle of educatieve
content. Hun volgelingen zullen waarschijnlijk
de inhoud niet met hun eigen netwerken delen . Daardoor zal de
content slechts van korte duur
resultaten oogsten en vervolgens weer weg zakken .
Omdat het opbouwen van een publiek een investering op lange
termijn is , is het niet zinvol om te zoeken naar onmiddellijke resultaten. In
plaats daarvan zie hoe betrokken je publiek vanaf het begin is. Denk aan
bestaande mogelijkheden in twee vormen : Outbound ( Post) en Inbound ( Zorg) .
U kunt trekken , prikkelen , en het publiek betrekken met de gepubliceerde
inhoud, maar praten met je publiek op social media is een ongelooflijk
onderbenutte bron van betrokkenheid. Hierdoor zul je langer een groot publiek
blijven bereiken.
Wil je weten wat we voor jouw social media activiteiten kunnen betekenen?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten