maandag 22 juni 2015

HET BELANG VAN BETROKKENHEID VOOR CONVERSIES



Als het gaat om social media marketing , zijn de meeste marketeers bezig met omzetten van het verkeer van de website naar leads . Uit onderzoek is gebleken dat er een directe samenhang is tussen interactie op sociale netwerken en bezoeken van de website. Het aantal bezoeken op de site stijgt sterk wanneer interacties een bepaald punt raken , en berichten blijven bij een organisch nieuw publiek bereiken .

Het is duidelijk te zien hoe nauw maatschappelijke betrokkenheid is bij een hoge kwaliteit van content die weer terugverwijst naar je website , maar wat is de meest effectieve tactiek van marketeers bij het inzetten voor hoge betrokkenheid en interactie op social media ?


Publiek Acquisitie : Een marathon , geen sprint

Als het gaat om het zien van succes met sociale , moet je jouw beschikbare publiek  ontwikkelen met deelbare inhoud , uitstekende sociale customer care , en de zichtbaarheid van je promoties. Echter, het is belangrijk om niet te veel nadruk te leggen op zelfpromotie.
Bedrijven die gebruik maken van social media voor louter self- promotionele doeleinden zal nooit een betrokken publiek laten groeien op de lange termijn , omdat ze niet voorzien van waardevolle of educatieve content. Hun volgelingen zullen waarschijnlijk  de inhoud niet met hun eigen netwerken delen . Daardoor zal de content  slechts van korte duur resultaten oogsten en vervolgens weer weg zakken .



Omdat het opbouwen van een publiek een investering op lange termijn is , is het niet zinvol om te zoeken naar onmiddellijke resultaten. In plaats daarvan zie hoe betrokken je publiek vanaf het begin is. Denk aan bestaande mogelijkheden in twee vormen : Outbound ( Post) en Inbound ( Zorg) . U kunt trekken , prikkelen , en het publiek betrekken met de gepubliceerde inhoud, maar praten met je publiek op social media is een ongelooflijk onderbenutte bron van betrokkenheid. Hierdoor zul je langer een groot publiek blijven bereiken.




Wil je weten wat we voor jouw social media activiteiten kunnen betekenen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten